3500 Hasselt - De goei goesting

Op een herfstige zaterdag ging ik winkelen in Hasselt en zocht 's middags het mij bekende adres aan de Fruitmarkt op. Sinds mijn vorige bezoek was de zaak uitgebreid met een overdekt en verwarmd terras van waaruit ik de passanten in alle maten en gewichten gade kon slaan.
Uit de goed gestoffeerde kaart koos ik voor het tapas-menu van 3 gangen voor 22 euro.
Na de geslaagde carpaccio van Iers rund als voorgerecht kwam de perfect gegrilde ossenhaas met béarnaisesaus, salade en (luttele) frieten.
Heerlijke, vers gebakken hompen brood waren à volonté ter beschikking.
De wijn, die ik per glas bestelde, stak uit boven de middelmaat van wat doorgaans onder die formule wordt geserveerd.
Als dessert een druif, een aardbei, een stukje appel, een mini-gebakje en - gelukkig maar - een zeer verfijnd smakende espuma van witte chokolade.
Voor dit alles, inclusief drie glazen wijn en koffie, betaalde ik net geen 40 euro. Niet goedkoop, maar van een onberispelijke kwaliteit. De zaak liep overigens aardig vol. Kennelijk ben ik niet de enige die dit een betrouwbaar adres vindt in Hasselt.


De Goei Goesting, Zuivelmarkt 18, 3500 Hasselt, 011-32 52 82, geen sluitingsdag

Geen opmerkingen: